Gebruikt u koude acquisitie in uw salesplan?

FD gazelle award nominatie
29/11/2018
Telemarketing, zelf doen of beter uitbesteden?
27/02/2019

Gebruikt u koude acquisitie in uw salesplan?

De markt is steeds onderhevig aan veranderingen. Dat is ook te merken in de verkoopstrategieën van bedrijven. Sommige klantenwerving strategieën werken allang niet meer en sommige blijven juist wel heel effectief zoals koude acquisitie. Gebruikt u ook koude acquisitie in uw salesplan?

De huidige manier van klantenwerving is al heel anders dan bijvoorbeeld zo’n 10 jaar geleden door onder andere de komst van social media. Eén van de meest belangrijke en nog steeds effectiefste manieren van klantenwerving die blijft bestaan, is telefonische koude acquisitie. Telefonisch contact is nog steeds een cruciaal onderdeel van een resultaatgerichte verkoopstrategie omdat persoonlijk contact nog steeds het beste werkt.

Persoonlijk contact

Koude acquisitie door middel van telefoongesprekken met potentiële en bestaande klanten leveren nog steeds de beste resultaten. Dit komt omdat je op deze manier de wensen en behoeften kan achterhalen van klanten. Door daar professioneel op in te springen kan er een bezoekafspraak worden ingepland om verder te praten over de mogelijkheden om die wensen en behoeften tegemoet te komen.

Naamsbekendheid & netwerk

Telefonische acquisitie is ook een effectief middel om een netwerk en om de naamsbekendheid van een bedrijf te vergroten. Door deze manier van acquireren kunnen relaties worden opgebouwd, connecties worden gelegd en informatie worden verzameld.

Marktinformatie

Maar telefonische acquisitie kan nog iets heel belangrijks opleveren. Door professionele vragen te stellen, interesse te tonen in de uitdagingen van de persoon aan de andere kant van de lijn, kunt u achter belangrijke marktinformatie komen. Denk hierbij aan specifieke koopsignalen, dreigingen in uw markt maar ook nieuwe mogelijkheden. Deze marktinformatie is weer cruciaal om in de uiteindelijke bezoekafspraak op terug te komen.

Onmisbaar onderdeel

Telefonische acquisitie is vaak voor veel mensen een lastig onderdeel van een verkoopstrategie. Naast spannend kan het soms ook vervelend zijn. Daarnaast is het ook vaak een tijdrovend onderdeel. Maar omdat het nog steeds zo effectief is mag deze vorm van acquisitie niet missen in uw salesplan.

Liever uitbesteden?

Besteed u uw telefonische acquisitie liever uit? Dan is De Verkoop Firma een verstandige keuze. Onze senior-telemarketeers met HBO werk- en denkniveau hebben commerciële feeling en overtuigingskracht. Het zijn allemaal ondernemende geesten die weten hoe je een gesprek voert met beslissers. Door zich in te leven in uw markt en uw product of dienst weten zij de vragen van hun gesprekspartners direct te beantwoorden. Ook als die niet in het belscript staan. Hierdoor realiseren wij hoogwaardige bezoekafspraken voor onze opdrachtgevers. Uw interesse gewekt? Neem gerust contact met ons op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *