Telemarketing, zelf doen of beter uitbesteden?

Gebruikt u koude acquisitie in uw salesplan?
22/01/2019
telemarketing in een digitaal tijdperk
Telemarketing in een digitaal tijdperk
20/05/2019

Telemarketing, zelf doen of beter uitbesteden?

Elk commercieel bedrijf is op zoek naar nieuwe klanten. Hiervoor zijn leads en bezoekafspraken een onmisbaar onderdeel van een sales strategie. Het is een algemeen gegeven dat iedere nieuwe zakelijke relatie bijna altijd begint met een bezoekafspraak waarin persoonlijk kennis wordt gemaakt. Eenmaal aan tafel met de juiste persoon of personen heeft degene met de salesfunctie vrij spel om zijn of haar dienst, product en bedrijf te promoten en aanknopingspunten te vinden voor een samenwerking. Maar daar ligt nu juist vaak de uitdaging. Hoe komt u aan tafel bij uw potentiële klanten? De weg naar die bezoekafspraken is voor veel bedrijven lastig en tijdrovend. Er zijn zoveel dingen waar u aan moet denken bij het uitoefenen van succesvolle telemarketing.

Goede voorbereiding is het halve werk

Koude telefonische acquisitie is een specialisme, een vak apart. Hoe benader je iemand aan de telefoon, hoe overtuig je diegene om een afspraak in te plannen? Een van de belangrijkste aspecten is dat u de potentiële klant “kent” die u gaat bellen. Wie is de contactpersoon en wat is zijn of haar functie binnen het bedrijf? Wees er ook zeker van dat u de beslisser spreekt. Anders kost het telefoongesprek u onnodig veel tijd die hoogstwaarschijnlijk niks gaat opleveren. Denk vooraf na over aanknopingspunten voor een samenwerking.

Goed luisteren

Eenmaal de juiste persoon aan de lijn? Zorg dan dat u goed luistert naar de prospect of hij of zij echt interesse zou kunnen hebben in uw bedrijf, product of dienst. Wat zijn de uitdagingen van de persoon aan de andere kant, waar loopt hij of zij tegenaan en waar zijn ze naar op zoek? Durf vervolgens ook te vragen naar de bezoekafspraak. Dat is het uiteindelijke doel van het telefoongesprek.

Liever uitbesteden?

Vind u het maken van bezoekafspraken met uw prospects toch lastig en tijdrovend? Zit u liever gewoon aan tafel met de beslisser zodat u uw bedrijf, product of dienst persoonlijk kan aanbevelen om te zorgen dat u de resultaten behaald die u voor ogen heeft?
Dan is het uitbesteden van uw telefonische acquisitie aan De Verkoop Firma zeker aan te raden. Onze senior-telemarketeers op HBO werk- en denkniveau weten hoe zij beslissers van bedrijven kunnen overtuigen om met u aan tafel te komen. Zij zullen zich grondig voorbereiden op de telefoongesprekken door zich in te lezen in uw bedrijf, de markt, dienst of product waardoor ze eventuele vragen van hun gesprekspartners direct kunnen beantwoorden.

Voorafgaand aan de campagne zal er een briefing plaatsvinden waarin u de telemaketeers persoonlijk ontmoet en u uw bedrijfspresentatie aan hen zal geven. Verder wordt er tijdens de briefing ingegaan op de inhoud van uw dienstverlening, eventuele tegenwerpingen die wij kunnen verwachten en de doelgroep en contactpersonen die wij voor u gaan benaderen.

Door de gedegen voorbereiding worden hoogwaardige bezoekafspraken gerealiseerd voor uw salesteam. Bent u nieuwsgierig naar onze onderscheidende werkwijze? Neem gerust contact met ons op. We vertellen u er graag meer over.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *